Mgr. Bohdana Beranová
Lichý týden | Pátek 7:50 – 9:30 |
Sudý týden | Čtvrtek 7:50 – 9:30 |
Po dohodě i v jiný den |
beranova@kourilkova8.cz | |
Telefon | 581 201 276 (spojovatelna) |
Konzultační místnost | Budova TV1, kabinet Š127 |
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané
- vyhledávání a orientační šetření žáků těchto žáků ve spolupráci se školní psycholožkou,
- evidence žáků se speciálně vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
- spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření prožáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro speciální vzdělávací potřeby,
- příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků,
- pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a jejich evidence a kontrola,
- péče o žáky, kterým jsou poskytována podpůrná opatření druhého a vyššího stupně, zejména pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu a vedení,
- komunikace s třídními učiteli a zákonnými zástupci žáků se speciálně vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
- komunikace s učiteli při vytváření potřebných podmínek u žáků s těmito potřebami,
- pomoc při vyhledávání zvláště nadaných žáků.
Péče o žáky s výrazným zhoršením prospěchu při přechodu ze základní na střední školu nebo s výrazným výkyvem prospěchu v průběhu studia
- zjišťování příčin problémů s prospěchem, pomoc při hledání způsobů nápravy těchto výkyvů, zajištění odborné pomoci.
Kariérové poradenství
- konzultace o vhodnosti zvoleného učebního a studijního oboru případně výběr oboru jiného (metodická pomoc při zajišťování přestupů mezi obory),
- pomoc při výběru vhodného studijního oboru pro další vzdělávání po ukončení studia na střední škole, informace o možnostech studia na vyšších typech škol,
- poradenství při vstupu do zaměstnání případně registraci na Úřadu práce,
- kontakt s výchovnými poradci z jiných škol, konzultace a předávání zkušeností z volby povolání.
Monitorování problematických situací v rámci vzdělávacího procesu
- komunikace se žáky s problematickým chováním, zjišťování příčin problémů, hledání způsobů nápravy, spolupráce se zákonnými zástupci či příslušnými orgány státní správy, zajištění odborné pomoci,
- komunikace s učiteli a pomoc při řešení problémových situací ve třídách,
- pomoc a organizace případných intervenčních programů ve třídách s výchovnými a vzdělávacími problémy,
- spolupráce se školní psycholožkou při monitorování a řešení výrazných potíží u těchto žáků tříd.
Metodická a koordinační činnost
- metodická podpora při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- individuální setkání s pedagogickými pracovníky – konzultace a metodické vedení,
- účast na pracovních poradách školy,
- koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole, školního psychologa a školního metodika prevence,
- participace při tvorbě a realizaci preventivního programu školy,
- participace na koordinaci a realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování,
- koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními,
- prezentační a informační činnost,
- participace na tvorbě a realizaci dotačních projektů v souvislosti s prevencí rizikového chování,
- participace na přípravě přijímacího řízení.