Podzim 2012
Na podzim 2012 jsou k dispozici 2 scénáře, které mají tentýž cíl:
– Observe and design
– Benchmark and design
Žáci se učí tím, že vytváří (jakýkoli užitečný) produkt, který je reálný a využitelný druhými. Procházejí sami všemi fázemi tvorby, od plánování a posouzení v čem a komu bude daný produkt užitečný až po vytvoření konečného produktu. Metodika je blízká „projektovému vyučování“ a jmenuje se v angličtině „learning through design“ nebo „Design Based Learning“.
Náš scénář: Porovnej a navrhni
Třídy: Mch 4. + PES 4., PT 2.
Vyučovací předmět: německý jazyk
Téma: Žáci budou vytvářet kvízy, doplňovačky, spojovačky, kriskrosy z oblasti reálií a konverzačních témat pro výuku německého jazyka ve škole. Tyto aktivity mohou být využity pro opakování a procvičování učiva ve vyučování i v domácí přípravě.
Rozdělení do pracovních týmů proběhlo pomocí nástroje Team up:
Týmové blogy:
PT 2. tým 1
PT 2. tým 2
PT 2. tým 3
Mch 4. a PES 4. tým 1
Mch 4. a PES 4. tým 2
Mch 4. a PES 4. tým 3
Finální práce jednotlivých týmů:
PT 2. tým 1:
Doplňovačka – básnička
Vánoční kriskros
Vánoční kvíz
PT 2. tým 2:
Spojování pojmů
PT 2. tým 3:
Mch 4. a PES 4. tým 1:
Quiz – Rakousko
Doplnovacka – Rakousko
Kriskros – Rakousko
Mch 4. a PES 4. tým 2:
Quiz – Rakousko
Kriskros – Rakousko
Mch 4. a PES 4. tým 3:
Kvíz – Česká republika
Doplňovačka – Rakousko
KrisKros – Rakousko